torsdag 15 april 2010

Flyttar IGEN

Flytten närmar sig och jag vill verkligen inte det. Fasen hur många gånger måste man behöva flytta? Jag vill hitta ett jobb på samma ort som min sambo orkar inte flytta runt som en tattare. Känslan att känna sig rotlös är inte ok.
Jag vill som sagt var jobba med frågor som integration eller hedersrelaterad brott, för att jag är bra på de sakerna. Därför min högsta önskan är att hitta ett jobb där jag kan använda mina kunskaper.

Idag kommer jag att jobba med ensamkommande flyktingungdomar men det är långt ifrån mitt ämne om integration. Man fungerar endast som en länk mellan samhället och ungdomarna. Jag vill kunna ge råd och lotsa människor in i samhället på det bästa möjliga sätt genom att presentera hur samhället fungerar i stort,dess rättigheter samt skyldigheter. Hoppas på ett sådant jobb som får mig att nyttja mitt kompetens.
Jag vill även jobba med och utbilda ungdomar inom hedersrelaterad problematik. Jag älskar att jobba med ungdomar.

Ambivalent just nu.
Puss