måndag 12 april 2010

Portugal


Nu har man varit i Portugal - Faro och slappat. Det var skönt och komma från den här tråkiga vardagen även om det var bara ett par dagar. Nu vill man på allvar flytta från Sverige och längtan till ett varmare land kvarstår.

Lite kort om resan
Jag kan börja med och tala om för er att det är nästan lika dyrt i Portugal som i Sverige. Så ska man åka dit ta med er massa pengar för att njuta av resan maximalt, här ska det inte snålas. Det var inte så mycket och se men en liten otroligt vacker stad, gillar man trånga gator så fanns det gott om. Eftersom staden ligger vid kusten så blåste det väldigt friskt.

Maten är inget att föredra. Smakar väldigt lite,kryddor verkar inte existera. Finns ett antal bra fikaställen och restauranger naturligtvis också. Vi tog båten till en strand som var väldigt lång. Det var väldigt höga härliga vågor och vi tillbringade hela dagen på stranden, ngt jag kan rekommendera.
Vi tog även en sightseeing tur genom staden,rekommenderas.
Det är så många länder jag vill besöka för att uppleva de olika kulturerna. Det är mitt målhär i livet resa så mycket som jag kan om ekonomin tillåter.

Adios amigos