onsdag 18 november 2009

Första mötet med andra

Jag älskar och verkligen försöker att älska alla människor oavsett hur de ser ut. För mig spelar det verkligen ingen roll vad de har för volym, form och färg. Faen vem vill ha endast bananer i sin fruktkorg? Inte jag i alla fall. Jag gillar och hålller mig till blandfruktsallad vilket är godast också. Tänk blandningen av alla smaker på samma gång,helt underbart.

Nu vill jag komma till saken dvs när jag träffar folk för första gången så får jag alltid frågan vart jag kommer ifrån. Jag svarar Sundsvall. De frågar igen vilket land kommer dina föräldrar från?Jag blir lite utstött av frågan och kan inte låta bli och tänka att mitt utseende avslöjar att jag inte är svensk och att jag betraktas fortfarande som en invandrare. Kom inte och säg att det frågas för att de är nyfiken men faen måste man i första hand tänka på olikheten mellan oss. Vitt, svart,blond,mörk vad spelar det för roll då? Se mig som en individ och skit i mitt mörka hår. Jag säger det bland fruktsallad är det bästa som finns eller vad säger du?

Kram på tåna