onsdag 25 november 2009

Konferans

Det var en stor och hedrande dag för alla som deltog i dagens konferens. Det handlade om eliminering av och våld mot kvinnor. Det var drygt 100 deltagare,vilka bestod av politiker, soc.tjänsten, forskare etc.
Så var det naturligtvis AMOR-gruppen som skulle debattera angående hedersuttryck. Min grupp som jag har utbildat just inom ämnet heder. De var så duktiga så och skötte sig kanon bra. De var insatta i alla frågor och kunde svara på det som ställdes. Jag får väl ta åt mig äran och klappa mig i axel och säga fasen vad jag har åstadkommit inom så kort tid.
Jag blev tårögd när de tackade mig och när alla i publiken applåderade. Det var en kort men härlig känsla.
Min grupp är lite ledsna för att jag inte är deras ledare längre samt att i och med flytten till Västervik kommer vi inte att träffas så ofta som vi har träffats under de här 2 månaderna. De vill att jag hittar jobb här och kollar om det finns någon möjlighet för mig och stanna i svall. Jag blir rörd av deras omtänksamhet och faktiskt kärleken till mig.
Idag fick jag höra bara positiva saker om mig och min insats inom RK.

I sista minuten får jag reda på att jag ska presentera föreläsaren samt att hålla ett tack tal. Det gick ju bra men fasen vad nervös jag var...

Tjingeling Love yaa