måndag 30 november 2009

Förtydligar

Jag vill bara förtydliga och försvara mitt skrivande. Innan jag började blogga så visste jag inte riktigt vad jag skulle blogga om men ni som känner mig vet att jag hatar orättvisor i världen och vill påverka och förändra i det mån det går.Jag har mer eller mindre alltid har haft intresse för samhälls problem och människor som lever i det samhället. Jag har också varit engagerad i olika politiska verksamheter. Det som jag brinner mest för är frågor som diskriminering, rasism, mänskliga rättigheter etc.
Vad gäler mitt skrivande så handlar det oftast om frågor som många människor vill undvika och prata om eller tycker att det är för jobbigt att sätta sig in i. Eller helt enkelt inte tänker som jag tänker och reflekterar över. Jag kunde skriva ngt om mina nya inköpta dyra skor, klänning eller make up. Men nej tack säger jag, när det finns mycket alvarliga och mer intressanta saker att skriva om och diskutera. Jag kanske är väldigt bitter men tänk efter en stund hur andra männiksor har det. Hur lever de? Vad äter de? Har alla barn föräldrar? Har de tak över huvudet? Lever alla i ett demokratiskt samhälle? Har alla rätt att uttrycka sig, klä sig?
Jag är en person som inte vill leva i nuet och skita i de problem som finn runt i samhället. Jag vill att mina kusiners barn ska kunna leva i ett demokratisk samhälle och vara den de är och ha rätten till sina föräldrar etc.

Det är alltså inte så konstigt att jag kan vara bitter. Bitterhet föder ivrighet hos mig och ivrighet får mig att kämpa mot det jag tycker är jobbigt för dagen!

Älskar er alla mina kära vänner!