fredag 12 mars 2010

Feghet


Feghet håller oss tillbaka och vi medvetet genom att vara tyst och inte tycka, håller med de orättvisor som pågår. Jag förstår inte att människor är så försiktiga med att visa vad de egentligen tycker. Jag förstår inte att man inte blir upprörd eller berörd det som händer dagligen. Jag förstår inte fegheten hos människor.

Vad är det som hindrar er att tycka? Måste man driva med människor på deras bekostnad? Att sparka ner människor som redan ligger på marken är väldigt lågt enligt mig. Man skämtar oftast med människor som redan är svaga och utsatta på många sätt. Hur kan man ens tycka att det är roligt och skratta åt det,bara för uppmärksamhetens skull? Om man är så kåt på uppmärksamhet kan man driva med korkade kändisar,blondiner som uttalar sig inte så smart eller varför inte driva med dig själv?
Det gör mig riktigt förbannad att människor är så fega att uttala sig om saker som kan vara känsliga. Har du något att säga i så fall öppna käften och tyck. Det är tystheten och fegheten som hindrar oss att utvecklas och gå vidare.