måndag 15 mars 2010

Retsamt

Jag känner många ungdomar som kämpar för fina saker.Kämpar mot fördomar, rasism och orättvisor. Jag känner även vuxna män och kvinnor som fördömer människor som jobbar mot fördomar, rasism och orättvisor.

Det roliga i det här är att vuxna borde vara förebilder för ungdomarna men det verkar ha vänt vilket gläder mig. Det är ungdomarna som verkar mer vuxna och kan diskutera och föra en bra dialog för att komma fram till bra lösningar.

Vuxna tenderar att gömma sig bakom en fasad som inte kommer att hålla i längden (det handlar om få vuxna som tur är). Jag tycker inte att man ska dölja vad man egentligen tycker och ska ha rätten att framföra sina åsikter. Jag skäms över hur vissa vuxna beter sig, de är som små barn. Råkar man säga fel ord eller kommentera på ett som inte passar deras åsikt så ska man straffas,lågt är det mina vänner.

Vilka människor alltså,fy på er.