fredag 12 mars 2010

Skitland =Turkiet

Jag spyr galla på människor som lever i förnekelse. Varför ska det vara så svårt att erkänna de brister som finns i ett land? Varför neka folkgrupper sina mänskliga rättigheter. Rättigheten att vara och leva som alla andra folkgrupper. Tycker man att det är rätt att döda/utrota olika folkgrupper?
Vad är det för fel på er som lever i en inrutad värld? Klart att ni inte vet bättre när ni endast nekar och anklagar andra människor.Ni era hycklare kan inte leva med att ni har begått stora misstag mot mänskligheten.
Historier är viktiga och de säger en hel del,de kan man inte neka eller hur? Men jag lovar er att det finns länder där man nekar allt som går emot deras åsikt.

Vad kan man förvänta sig av ett land som stolt säger,ne mutlu turkum diyene = Jag är stolt över att vara turk, utan att ta hänsyn till de minoriteter som finns i landet. De minoriteter som har offrat sina liv för att bygga upp Turkiet med sina blod.
Jag har ingen respekt för Turkiet som inte erkänner eller respekterar de mänskliga rättigheterna.
Jag kommer att säga vad jag tycker i alla lägen och även acceptera mycket fel även kurder har gjort. Man utvecklas genom att erkänna sina misstag inte genom att neka.
Nu är jag upprörd men försöker ändå att vara objektiv.

Kram på alla som tror på de mänskliga rättigheterna