tisdag 23 mars 2010

Sverige utvisar en tvåårig som är döende

Hur tänker de som jobbar på migrationsverket? Sverige en gång i tiden var känd för sina humana hjälpinsatser och trodde på människan. Idag blir jag väldigt förvånad hur politiken och synen på människan förändrats till det sämre. Även Sverige mobbar,fryser ut människor som har stora behov av hjälp. Varför har den trenden vänt? Varför vill man utvisa en döende,dessutom handlar utvisningen om en tvåårig flicka. Jag trodde att man jobbade främst för barnets bästa men den teorin faller tragiskt nog.

Migrationsverket tidigare jobbade för att fria idag jobbar de endast för att fälla. Jag blir så trött på de omänskliga handlingar som Sverige gör. Jag blir så trött på att människovärdet inte är prioriterade. Jag blir trött på orättvis behandling. Det behövs en ny integrationspolitik. Med det menar jag inte att alla som söker sig hit ska stanna utan de behövande ska slippa utvisas.

Vilken trist dag med trista nyheter.