onsdag 17 mars 2010

Kort om våra grannar


Här kommer en liten kort information vilka som bor i våran trapphus,ni får sedan avgöra om man kan klassa de som underbara eller icke.
Det är totalt sexlägenheter.
I en av lägenheterna så bor en ensamstående kvinna som alltid kommer hem strax efter kl 23,fråga mig inte vad hon sysslar med för det vet vi nämligen inte. Hon har en del katter också. Hon kan varken köra eller parkera bil.

I den andra lägenheten bor det ett par nyinflyttade gangsters enligt mig. Det är två individer som känns vilsen, har just fått barn som skriker som en katt. De har dessutom två st hundar som är väldigt understimulerade. De skäller,kissat i trapphuset och det gör ont i mitt hjärta att de här stackars djuren far illa. Jag har tänkt och anmäla de men har inte tillräckliga bevis eller det skulle inte göras ngt åt hundarnas situation. Det gör ont att se det i alla fall. De rastas knappt och jag har lust att strypa de idioterna.

I den tredje bor det en ensamstående kvinna med fem katter. En av katterna är Dexters goskatt. Dexter gillar att lukta och tävla med katten som heter Tarsan. Hon jobbar på ett museum och är väldigt social av sig.

I den fjärde bor det en nyinflyttat ensamstående man med en hund. Jag har träffat på honom en gång och jag hoppas verkligen att han lever eftersom man varken hör eller ser till mannen eller hunden.

I den femte bor det en familj som är på väg och flytta ut till en nybyggt villa/hus som ligger riktigt bra till i förhållande till centrum och en fin utsikt över skogen. Det hörs att det är en familj,lite skrik och uppkäftiga barn som irriterar sina föräldrar. Men de gör ändå inte något större väsen av sig. De är trevliga. Även de har en katt.
Sist men inte minst så är det jag och Anders som bor med en underbar hund. Vi är de perfekta grannen man kan önska sig så klart. Vi är skötsamma och stör ingen ;)

Bedöm själva underbara eller icke?