måndag 1 februari 2010

En riktig våldtäktsman

Vad är en riktig våldtäktsman? Hur ser han ut? Kanske som ett monster eller kanske t.o.m som en helt vanlig kille? Kan man se ett mönster och peka ut vilka ev är våldtäktsman? Har alla våldtäktsman samma bakgrund, social status, religion, värderingar, hudfärg, samma ålder mm? Är alla lika inför lagen? Finns det sådana som behandlas annorlunda?

Det är väldigt svårt att säga hur en typiskt våldtäktsman ser ut. Eller om det finns några samband mellan dessa män/ungdomar som våldför sig på tjejer och kvinnor? Det som kan sägas vara gemensamt för alla våldtäktsmän är väl kvinnosynen,hur man ser på kvinnan. Sedan att förövarna behandlas olika inför lagen kan jag tycka är helt absurd och irriterande. Bara att du klär dig fint och pratar perfekt svenska kan vara att du som våldtar inte döms inför lagen pga din sociala bakgrund är inte det här helt sjukt? Man tror hellre på mannen i fråga och skiter i offret.
Kom ihåg och inte tro på vissa propaganda som görs av SD att män med de mörka ögonen är de farliga,så är det dock inte. Det är fler svenska män som våldtar än invandrare. Jag tycker definitivt inte att man ska göra skillnad på vilka som våldtar utan alla borde straffas lika hårt med tanke på att man inte respekterar kvinnan. Ser kvinnan som vara och tar inte ett NEJ. Låt kvinnan klä sig som denna vill,det ska inte innebära att bara för att jag går i kortkort- kom och våldta mig. Bara för att jag är aspackat- kom och våldta mig. Bara för att jag dansar med dig- kom och våldta mig. Bara för att jag är trevlig mot dig- kom och våldta mig. Ett nej är alltid ett nej, respektera detta.

Varför våldtas inte män av kvinnor? De kan vara lika fulla och redlösa, vi accepterar och respekterar killar som de är. Vi tar inte tillfället i akt och utnyttjar situationen. Det ska vara ömsesidigt. För mig de killar som våldtar är riktiga monster och jag avskyr de. De borde straffas hårdare och förstå att det de gjorde var en fruktansvärd upplevelse för tjejen och kvinnan de förstörde livet för.
Men nej de asen skrattar och hånar tjejen under våldtäkten och tycker att tjejen borde skylla sig själv. Att det är tjejens fel att de sitter inne på ett behandlingshem eller i en fängelse.
Ta nyckel, lås dörren och släng bort nyckeln och låt de ruttna bort hela skithögen..