torsdag 25 februari 2010

Plågor.............

Jag kan fasen vara rolig ibland. Jag lyssnar på kurdiska låtar som om jag förstår de, svar nej men jag blir alltid lika ledsen när gubbarna och tanterna börjar sjunga ut. De låter så sorgsen och deprimerade och det konstiga är att jag dras till sådant. Jag gillar helt enkelt att plåga mig själv.

Vad gör det att tappa lite extra tårar för dem oförstådda texterna? Det borde väl räcka att de låter ledsen, och de där rösterna får mig att rysa och gråta ut som ett litet barn. Jag kan inte låta bli att undra vad skulle hända med mig om jag även förstod texterna?

Man ska inte vara som alla andra och följa strömmen. Lyssna ni också på låtar som sjungs av språk som ni inte förstår, ni kanske får samma upplevelse och känsla som mig.

Rekommenderas
PuSs