tisdag 16 februari 2010

Utbildning i Svall

jag var på utbildning i Svall som röda Korset hade anordnat. Utbildningen handlade främst om hedersrelaterad våld/uttryck/brott och lite rasism. Utbildaren är grundaren till Sharafs hjältar och hjältinnor. Han är så underbar alltså vilken gubbe. Vilken karisma han hade. Jag blev så inspirerad av hans sätt att tala, utbilda och hans tillvägagångssätt är mer än perfekt.
Han hade så mycket i bagaget men ändå än kämpe - en riktig kämpe. De finns många falska sådana också. Han är en av mina förebilder :=)

i övrigt var det också att få umgås med min lilla älskade familj underbart.Jag måste erkänna att jag saknar helgen som var. Jag fick träffa underbara ungdomar, min familj, kompisar och fler andra. Jag vill snart åka och hälsa på de alla igen.....


Löve