tisdag 8 december 2009

Jobbsökandet suger djupt!!!!!

Hur många jobb har inte jag sökt? Hur många timmar har inte jag suttit framför denna förbannade dator och försökt hitta jobb som jag kan söka? Söker alla möjliga jobb,jobb som jag är överkvalifiserad för,jag vill åtminstone få ett jävla svar som, tack för ditt visade intresse men vi har anställt Johan Andersson eller Kajsa Eriksson som hade de bästa kvakifikationerna. Jag skulle inte gnälla över det om de har de bästa kvalifikationerna men varför inte ens få ett nej svar?? Jag skulle uppskatta om jag hade fått ett Nej-brev fy faen men inte ens det. Är man inte värt ett skit, förbannad och ledsen blir jag. Men är det så konstigt då? Tänk om ni hade behövt söka jobb snart i 2 jävla års tid men inte få ett jävla skit,får se hur ni skulle reagera då? Det enda erbjudanden jag får är att jobba gratis men hur länge tänkte de att jag vill ställa upp?
Jag har också behov av att känna mig värdig som individ men måste påminna mig själv att det är inte fel på mig utan systemet....Systemet som sorterar bort visssa individer systematiskt.Folk som känner mig fattar inte varför jag inte får jobb och det gör inte jag heller.Jag vet att jag är bra och klarar av allt som många andra. Men jag fortsätter med jobbsökandet ett tag till...