torsdag 3 december 2009

Kurdernas situation

Jag såg just ett program angående kurder. Det handlade främst om kuderna i turkiska delen, och jag blir såå jävla förbannad på turkiska regimen och mitt hat angående turkiet och turkar återigen spökar hos mig. Som alla vet så finns det inget land som heter Kurdistan. Vi kurder finns i fem olika länder, Turkiet, Irak,Iran, Syrien och gamla Sovjetunionen. Vi har inget gemensamt språk,historia, rättigheter eller är erkända som kurder allt detta återigen i turkiska delen.
Hade ni sett programmet så skulle ni förstå det hatet jag har inom mig just nu. Man fick se många kurder som arresterades, dödades,gasades ihjäll. De som fängslades kunde knappt stå på benen under rättegången pga all tortyr som de hade utsatts för. En kvinna vid namn Leyla Zana som är politiker avslutade sin mening på kurdiska fängslades och dömdes till 15-års fängelse. Man behandlar även i dagens turkiet alla kurder som ett djur och inte har ngt värde(i Sverige har djuren det bättre än kurderna i turkiet).

När ska kurderna få leva ifred och bli erkända som människor. Jag tycker att vi bojkottar turkiet och alla varor som kommer från turkiet. Ett sådant äckel land ska inte gynnas av Sverige som har skrivit under de mänskliga rättigheterna. Det har även turkiet gjort men vad händer där..
Ni som tycker att det är jätte konstigt att jag inte kan prata kurdiska,sluta döm mig för det är inte mitt fel utan turkarnas.