onsdag 2 december 2009

Tänk på hur du uttalar dig ibland!

Idag var jag på stan och lunchade och det var trevligt. Men efter lunchen så var jag på väg till ett kafe för fika.. Så träffar man alltid på ngn man känner. Jag börjar alltid med och fråga hur personen mår? Om den har gjort ngt speciellt under dagen osv. Så frågar man mig hur jag har det nuförtiden. Vad jag gör? Så fort man nämner att man är arbetssökande. Så kommer kommentaren om, men herre gud när ska du få jobb då? Som om det är ngt fel på mig som inte får jobb, idiot tänker jag. Jag mådde lite bättre innan jag träffade dig och om du tycker att det är jobbigt att höra att jag är fortfarande arbetssökande, vad fasiken tror du att jag mår. Och framför allt sluta fråga om du inte gillar att höra hur andra har det.

Måste en del människor vara så kränkande? Jag är inte känslig utan det beror på hur man säger det och hur man betonar det. jag är i alla fall lite less på vissa frågor som jag inte kan svara på.
Man ska vara försiktig när man pratar med människor som man inte riktigt känner.Och komma ihåg att inte kränka andra medvetet eller omedvetet.

Jag är inte sur men blir lite trött på vissa saker.

LoVe