fredag 4 december 2009

Kärlek,kärlek

Kärlek är ngt som är så fin och oftast laddad. Men ska det finnas gränser på vad man får säga?Tycka?Ålder? Är det tillåtet att bli kär i en person som är 10 år yngre eller äldre än en själv? Är det i så fall skillnad på vem som får vara yngre eller äldre? Får man bli kär i den man vill? Obesvarad kärlek, kan man leva med och vara kär i någon som inte besvarar ens känslor? Kan man leva med ngn som inte delar med dina tankar, värderingar och normer?

Kärleken är blind brukar man säga och jag tror fasen på att det är så också. Man bortser från de brister den har. Det kan vara solklart att de inte ens passar varann men likt förbannat väntar den ena på den andra ifall, om...

Jag säger så här spola ner skiten så är problemen slut förhoppningsvis. Det är nog lättare att säga en att göra!

Kärlek får en att må bra men ibland får den en att må skit också. Jag väljer mina kärlekar och de är många ;) Men jag har lärt mig att både sortera och spola bort en del som inte passar in i normen!!