måndag 4 januari 2010

Bilister

Jag undrar vart bilisterna har tagit sina körkort?Enligt mig hos slaktaren. För de flesta kör oplanerat,de bromsar in, de svär när de inte kan stanna bilen,de visar fuck fingret och en del spottar. Jag förtår inte vad idioterna tänker på när de kör? Jag menar varför bli arg på en trafikant när det är du som inte kan köra och inte planerar din körning i god tid,och så blir du förbannad på mig när du missar övergångsstället..

Idag hände det mig två ggr, om blickar kunde döda så hade jag varit död nu. Jag är inte så snäl själv för jag stirrade in honom och gick så sakta jag kunde för att få apan att tänka efter nästa gång han sätter sig bakom ratten, jävla torsk.

Jag önskar att det fanns fler kameror framför allt på övergångställen, för de stannar sällan som om de ägde hela vägen. Och så högre böter för icke laglydiga bilister. Jag ska inte börja prata om de som sitter och snackar i tel eller skickar sms samtidigt som de kör,helt galet.
Nu ska jag packa inför flytten.
Puss