måndag 11 januari 2010

Smutsbarn?

Ja mina kära läsare,det finns tydligen ett begrepp som titel - smutsbarn? Första gången jag hörde ordet smutsbarn var ca 1 år sedan och jag förstod då inte innebörden och gör det fortfarande inte. Det verkar vara ett vanligt begrepp bland invandrar ungdomar vilket får mig att bli upprörd. Vad innebär det? Vilka klassas som smutsbarn? Vilka blir smutsbarn? Vem/vilka bedömer/avgör vilka ska sättas i ett sådant fack? Om jag är smutsig, hur ren är du?
Jag kallades för smutsbarn av en invandrar kille och jag tog det väldigt illa upp. För idioten i fråga känner mig knappt och mitt beteende eller öppenhet kan ha stört honom vad vet jag men smutsbarn var jag enligt honom. Jag har mina teorier om vilka som kategoriseras i en sådan fack men varför i hela friden ens behöva skapa ett begrepp som sårar folk. Är det så jävla nödvändigt att visa vilka som är rena respektive smutsiga? Jag tycker att du som går runt och pekar ut vilka är ev smutsiga, sluta upp med det och lev ditt eget liv så rent som möjligt och skit i hur andra lever.
I visas religioner uppfattas jag som smutsig för att jag är tatuerad i andra kan det vara att jag dricker alkohol. Men du min vän kolla först hur du lever innan du har åsikter om andras levnadssätt.