lördag 2 januari 2010

Flytt

Nu har jag endast fyra dagar kvar här i Sundsvall. Sundsvall som har varit hemma för mig sen flytten från varma Turkiet till det kalla Sverige. Jag är som en fågel som flyttar runt och känner mig lite vilsen. Fågeln/främling kalla mig vad ni vill men att inte rota sig in på ett ställe kan många gånger vara tufft och väldigt jobbigt. Jag vill en vacker dag insallah snart löser sig det för mig,Jag börjar bli trött på det här. Tänk så många gånger som jag har flyttat på kort tid,jag börjar ogilla ordet flyttlass. Den där jäkla flyttlasset har kostat både tid,pengar och massa onödiga tjafs.

Men jag vet också att flyttlasset på onsdag är inte den sista. Jag kommer nu att trängas med två till en hund och Anders i en liten etta. Det kanske är lyxproblem för många men jag vill snart bo lite bekvämare och känna mig trygg. Med trygghet menar jag att, inte behöva flytta ytterligare 10 ggr,ännu en ny stad,ny miljö,nya ytliga kompisar mm.
Alltså nu låter det som om jag är väldigt lat och inte orkar sätta mig in i nya situationer,det handlar inte om det utan hade jag varit singel skulle jag inte ha några problem men nu måste man lite grann tänka på den andre. Ha ett förhållande på distans är inte det optimala för mig och funkar dock inte i längden.
Men nu ska man flytta ihop igen och jag ska börja plugga och fortsätta söka jobb. Det kommer att bli bra det här. Västervik är en vacker stad och jag återigen får bo med min lilla familj,bättre än så kan det inte bli.