fredag 8 januari 2010

Svan stoppar trafiken

Vi kommer körandes från materialmännen i västervik med ett släp,köpte nya soffor och utanför MC donalds är det köstockning. Vi ser att det är en stor vacker svan som tågar fram och tillbaka och en tjej som försöker få bort svanen från mitt i gatan,sjukt kul. Men jag tyckte så synd om denna vackra svan helt ensammen och kanske hungrig och frusen och såg förvirrad ut. Jag skulle lätt kunna ta hem den om det gick men min Dexter skulle nog jaga den och skrämma skiten ur den stackaren så jag lätt mina tankar vandra till flytten och kylan igen.

Jag hörde sedan på kvällen att pga kylan så finns det dåligt med vatten och mat och det var en orsak varför sjöfåglarna tar sig upp på land. Trisst är det i alla fall att både djur och människor svälter.

Nu ska jag ta en promenad!!

Puss