tisdag 12 januari 2010

Funderingar

Jag sitter och tänker hur jag vill att min framtid ska se ut,den är fylld av lycka och kärlek.Men att kunna nå den drömmen innebär det för mig att jag måste på allvar ändra min attityd och värderingar och se mer positivt till livet. Å andra sidan vill jag inte ändra mina värderingar för det är det vackraste som finns hos mig! Mina värderingar kring olikheter, kulturer, människor, traditioner och hur jag brinner för mänskligheten. Jag kan inte ge upp den dröm som jag har haft länge för att jag tappar humöret och tycker att allt är fruktansvärt jobbigt många gånger.
Jag är en person som vill att alla ska ha samma möjligheter och förutsättningar och leva i en gemenskap där man endast ser individen och inte tillhörigheten, inte religionen och inte hudfärgen. Varför måste vi människor alltid vara så egoistiska och trycka ner andra för att den inte passar i den mall och norm som vi själva sätter upp. Personligen tycker jag att det hade varit väldigt tråkigt om alla såg likadana ut och levde precis på samma sätt.Jag vill inte leva ett sådant tråkigt liv, jag vill berikas av det goda och av det onda livet har att erbjuda.
Jag ska börja observera och analysera mindre mina tankar och funderingar. Från och med nu ska jag bara leva i nuet och skita i framtida tankar!

Kram på er mina godingar